About Me

Mijn foto
Hoewel er genoeg valt te zeggen over wat ik denk, voel, hoe ik ben enzovoorts, heeft het niet heel veel zin het allemaal hier neer te zetten. Waarom anders een blog? =)

12/06/2008

Gevoelloos

Het glanzend zilver in mijn huid
De vallende druppels rood bloed
Verdoofd, verblind, verlamd
Niets dat me nu iets doet

Ik voel geen haat of woede,
Maar ook geen liefde of gemis
Zelfs niet de pijn die binnen
Diep van binnen in mij is.

Ik voel geen kou of warmte
Geen emotie en geen pijn
Al had ik nooit verwacht dat
Deze leegte zo fijn kon zijn

Ik voel geen zachte streling
of warme armen om me heen
Ik heb geen enkel gevoel
Enkel het begrip, hulpeloos alleen

Niemand die het begrijpt
Geen enkele vorm van begrip
Niemand die het verwacht
Eindigend in een dip

Een gedachte, geen woorden
Is er iemand die het werkelijk kent
Die vreselijke gedachte
Dat je gevoelloos bent?
Raven

This is the Dutch version of "Senseless". (See the archive for November 2008) The English version has inspired me to write this one for a friend of mine, who was bad at the English Language, so he would understand how I felt so he would't hurt me by mistake. It did help, and I felt relieved after writing these two poems, so it wasn't bad at all. =)

1 opmerking:

  1. Een gedachte, geen woorden
    Is er iemand die het werkelijk kent
    Die vreselijke gedachte
    Dat je gevoelloos bent?

    Voor mij is dit een puzzel. Ik lees dat iemand zegt: ik ben gevoelloos en zegt: dat is een vreselijke gedachte. Dat is em nou net het probleem, denk ik. Toch? Dat "dubbele", gevoelloos te zijn, maar dat net nog als iets vreselijks te ervaren. Voor de meeste mensen een paradox, maar niet voor jou he?

    Mijn respect!

    Robbert Veracitus

    BeantwoordenVerwijderen