About Me

Mijn foto
Hoewel er genoeg valt te zeggen over wat ik denk, voel, hoe ik ben enzovoorts, heeft het niet heel veel zin het allemaal hier neer te zetten. Waarom anders een blog? =)

11/25/2008

Kerstboom

Elk jaar weer rond deze tijd
Zie je ze in alle huizen komen.
De op cadeautjes rustende stam,
Ja, de mooie dennenbomen.

Een grote piek in elke boom,
en slingers overal.
Heerlijk geurende dennetakken,
en onderaan een kerststal.

Maar och, ik zou toch nooit,
Een kerstboom willen zijn.
Van al dat glitterwerk en gedoe,
elke avond maar de drager zijn.

En als de sfeer is afgestorven,
En de versiering is in de doos gedaan,
Kan het niet anders, dan gebeuren,
Dat je in de open haard zult gaan.

Maar eventjes die fijne kerst,
Zo sfeervol en zo fijn.
Het gaat tenslotte om het idee,
Om allemaal bij elkaar te zijn.
Raven

Okay, this one is more simple to explain..
For the School's paper I had to write a poem, and the theme was "Christmas". So I decided to write a poem about a Christmas Tree(Kerstboom).
It ended on one of the last pages, with the excuse of not having much space left, and no one has read it, so probably no one has known the existence of this poem.. Except for those I have asked tor ead it and give feedback on it.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten